Sinds de start is Porsche
enig in zijn soort.
Ontstaan omdat die ene droom er nog niet was. Tot Ferry Porsche hem tot leven bracht.
Sindsdien dromen we door, zoeken we niet naar wat al is, maar naar wat kan zijn.
Sommige dromen volgen geen standaard route.
Ze creëren er een.
Porsche is ontstaan uit zo’n droom. Omdat, tussen alles wat al bestond, die ene droom er nog niet was. Onvergelijkbaar, zeggen ze. Maar waar zit ‘m dat dan in? In dat het circuit, ons lab, het startpunt is van elk model? Is het dat tijdloos lijnenspel? Of zijn het al die kenners, kunstenaars, critici, fans en rijders die Porsche tot vandaag de dag iconisch maken?
Porsche is één met iedereen die zijn eigen pad kiest. Nieuwsgierig. Gedreven. Dáár, met die mentaliteit, ontstaat wat ons onvergelijkbaar maakt. Niet in één detail, maar in de optelsom van alles.
De Porsche 911 is daarvan niet het startpunt en niet het resultaat. Het is de belichaming. De ideale lijn. Steeds weer. Steeds beter. Steeds verder. De 911 bewijst dat wie trouw blijft aan zichzelf, nooit stilstaat.
Porsche. There is no substitute.
De magie van het circuit
911 Turbo S.
De lat ligt weer wat hoger. De nieuwe Turbo S is de snelste 911 ooit. In 1974 verscheen de eerste 911 Turbo. Geboren op het circuit en geschikt voor dagelijks gebruik.

Een totaalervaring
911 GTS.
Wat gebeurt er als je 911 en GTS combineert? Alles. Een totaalervaring. De nieuwe 911 GTS is dankzij de 3,6 liter boxermotor, het T-Hybrid-systeem en sportonderstel zeer dynamisch. Sportief. Van binnen en van buiten.

Uitstoot vermelding
911 Turbo S (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 11,7 – 11,5, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 266 – 262
911 Turbo S Cabriolet (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 11,8 – 11,6, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 267 – 265
911 Carrera GTS (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 10,9 – 10,4, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 248 – 236
911 Carrera GTS cabriolet (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 10,8 – 10,6, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 247 – 241
911 Carrera 4 GTS (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 11,0 – 10,4, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 249 – 236
911 Carrera 4 GTS cabriolet (WLTP)*: Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 10,9 – 10,6, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 248 – 241
911 Targa 4 GTS (WLTP)*:Brandstofverbruik gecombineerd (modelreeks): 10,9 – 10,7, CO₂-emmissies gecombineerd (model range): 248 – 242
*De opgegeven verbruiks- en emissiewaarden zijn bepaald volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedure. Sinds 1 januari 2022 geldt alleen nog de WLTP-testcyclus en wordt de NEDC- testcyclus niet meer gebruikt. Voor auto’s die na die datum een typegoedkeuring hebben gekregen, worden daarom alleen WLTP-waarden genoemd. De waarden hebben geen betrekking op één bepaalde auto en zijn ook niet gekoppeld aan ons aanbod, maar dienen alleen om een vergelijking te kunnen maken tussen de verschillende uitvoeringen. Door opties en accessoires (bijvoorbeeld dakdragers, grotere wielen, etc.) kunnen relevante parameters zoals het gewicht, de rolweerstand en aerodynamica veranderen. Deze kunnen het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-emissie en de rijprestaties van een auto beïnvloeden. Ook externe factoren, bijvoorbeeld het weer en het verkeer, en de eigen rijstijl hebben hier effect op. Door de meer realistische testomstandigheden van de WLTP-cyclus zijn het gemeten brandstofverbruik en de CO₂-emissiewaarden in veel gevallen hoger dan die volgens de NEDC-cyclus. Dit kan sinds 1 september 2018 resulteren in fiscale wijzigingen, bijvoorbeeld in de motorrijtuigenbelasting en bijtelling. Meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC vindt u op WLTP-testprocedure




